Samarbejde

Forældresamarbejdet:

Da du som forældre er ekspert på lige netop dit barn, er det vigtigt for os, at vi samarbejder tæt, således vi alle trækker i samme retning for at give dit barn de bedste muligheder for at udvikle sig, og have de bedste oplevelser af at gå i vuggestue/børnehave.

Vi tilbyder nystartede børn i henholdsvis vuggestuen og børnehaven en opstartssamtale 1-2 måneder efter barnet er startet. Derudover tilbydes der forældresamtaler en gang årligt. Forældrerådsmøder min. 4 gange årligt. 1 gang årligt forældremøde med valg til forældrerådet. Ved behov er der sagsteammøde med forældrene og tværfaglige samarbejdspartnere. Informationer, der vedrører alle forældre, skrives på Aula.

Er der noget du undrer dig over, synes skal være anderledes, eller andet, så stik hovedet forbi de personaler der er tilknyttet dit barns gruppe, ellers står Lenes (leder) dør altid åben.

Vores samarbejde med skolen:
Vi samarbejder med Vestervig Skole primært (nogle gange Bedsted og Hurup) Børnehusets personale, der har været tilknyttet de forskellige børn og pædagogisk leder, har overleveringsforretning med skolen, børnehaveklasse og SFO inden starten. Desuden har vi besøgsdage, hvor personalet, som modtager de nye børn, kommer over og møder de pågældende børn, så børnene ved, hvilke voksne, de bliver tilknyttede, og efterfølgende kommer børnene over og besøger skolen og SFO, så de bliver trygge ved de nye fysiske rammer.

Skoleledelse og børnehave ledelse arbejder tæt sammen. Vi inviteres også hvert år til Vestival på skolen( det er de forskellige årgange der optræder og mange har søskende der er med)

Vi har samme pedel, som derfor også ved noget om hvad der rører sig i begge huse og dermed kan være med til at skabe sammenhæng.