Værdigrundlag og værdier

Hvad kendetegner god kvalitet i vores dagtilbud?
Vores værdigrundlag er, at Børnehuset Markblomsten er et trygt og udviklende sted for børn. Det vil sige, at vi arbejder ud fra de nære relationer mellem børn og voksne og mellem børn og børn.

Vi tager imod børnene, når de kommer om morgenen og vinker farvel i vinkevinduet med de børn, som har behov for dette. Ligeledes siger farvel til barnet, når det bliver hentet.
Vi ser og lytter til børnenes behov.
Vi styrker fællesskabet.
Børnene er delt i grupper med faste voksne.
Vi skaber en genkendelig struktur i dagligdagen, som er tryghedsskabende, f.eks. at børnene har faste pladser i spisegrupperne, fast ugentligt dag med dialogisk læsning med alle børn, delt i små grupper rundt i hele huset med en fast voksen.
Alle børn kommer på tur en dag i ugen i lokalmiljøet og får oplevelser og erfaringer.
Alle børn er ude hver dag og får frisk luft, da udelivet vægtes højt.
Aktiviteterne er tilrettelagt ud fra børnenes udviklingsniveau og dermed udviklende for det enkelte barn.
Personalet har en høj faglighed og vil børnene det bedste ud fra det enkelte barns forudsætning. Det pædagogiske arbejde er med fokus på anerkendelse og inklusion.