Praktiske informationer og dokumneter

Markblomstens åbningstider:

Mandag til torsdag fra kl. 6.15 til 16.45. Fredag fra kl. 6.15 til 16.

Lukkedage i Markblomsten:

Grundlovsdag 5.juni (Her er der ikke mulighed for pasning i kommunen, heller ikke centralpasning)

24. december (Her er der ikke mulighed for pasning i kommunen, heller ikke centralpasning)

Dagen efter Kr. Himmelfartsdag, mellem jul og nytår, er der mulighed for fællespasning i en af Thisted kommunes institutioner. Dette vil blive bestemt ud fra hvor behovet for pasning er. Det tilstræbes at der er personale med fra egen institution, men dette kan ikke garanteres. Tilmelding hertil foregår gennem Aula og dagtilbudsafdelingen.

I uge 29 og 30, samt dagene op til påske, har vi sampasning med øvrige institutioner i nærområdet. Der skiftes mellem institutionerne, hvilken pasningen foregår i. Der vil være personale fra alle institutioner i dele af åbningstiden. Tilmelding hertil forgår gennem Aula og institutionens pædagogiske leder.

I vinter og efterårsferien kan der forekomme sampasning med øvrige institutioner i nærområdet. Der skiftes mellem institutionerne, hvilken pasningen foregår i. Der vil være personale fra alle institutioner i dele af åbningstiden. Tilmelding hertil forgår gennem Aula og institutionens pædagogiske leder.

Hvornår kan mit barn starte i markblomsten?

Markblomsten er en kommunal integreret institution, hvor børn i alderen 0-3år kan starte i vuggestuen, og børn fra 3-6år er i børnehaven.

Hvordan får jeg mit barn skrevet op i Markblomsten?

Via kommunens plads anvisning. Du kan følge linket her:

Hvornår begynder man i børnehaven:

Der er skift fra vuggestue til børnehave, ved starten af den måned man fylder 3 år. Vi forsøger inden at integrere, ved at få og modtage besøg hos hinanden, så overgangen ikke bliver så stor.

Her på siden finder I også PULS tilsyns rapport for Markblomsten. PULS (Pædagogisk Udviklings -og læreplanssamtale) er den Kommunale lovpligtige kontrol af dagtilbuddene, men har samtidigt et stærkt udviklingsperspektiv i sammenhæng med kommunes strategier og handleplaner på området, der alle taler ind i den styrkede pædagogske læreplan.

Vi har i Markblomsten af og til studerende. Her på siden findes vores beskrivelse for deres praktik.

Praktikbeskrivelse

PULS tilsyn